sc3675

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Welkom bij Sporting Club Zonnebeke

E-mailadres Afdrukken PDF

Paas-en zomerkampen

 

Beste spelers van SC Zonnebeke en andere sportfanaten, TeamBOOST nodigt jullie uit om deel te nemen aan het paaskamp en/of een van onze zomerkampen

in de paasvakantie is er bij TeamBOOST een sportkamp voor jongeren van 8 tot 16 jaar! Verschillende sporten komen aan bod! Fun staat op de eerste plaats! Kijk gerust op de website voor meer info: www.teamboost.be

Vrienden, vriendinnen, neven en nichten zijn natuurlijk ook zeer welkom! Het paaskamp start op 9 april t.e.m. 13 april. De data voor de zomerkampen vinden jullie terug op de flyer.

Ook op de facebookpagina vinden jullie het evenement terug! Like en deel het evenement, dan maken jullie kans op een voetbal van het merk SELECT! Loting na het paaskamp.

https://www.facebook.com/TeamBoostZonnebeke

 

Share
Laatst aangepast op zondag 11 februari 2018 18:46
E-mailadres Afdrukken PDF

 

Opgelet vrachtwagens Yzerweg !!

Door de beslissing van de gemeente om alle zwaar verkeer die komt van de Broodseinde (Roeselarestraat) om te leiden via de Yzerweg, en dus langs de terreinen van onze club, zijn we bezorgd om de veiligheid van onze spelers, ouders, supporters. Hieronder enkele tips.

We vragen ook dat iedereen verzamelt op de tarmac voor de kantine bij het verzamelen voor de uitwedstrijden, weg van parking en voetpad, de inkomdeur toe doen lijkt me ook geen overbodige luxe.

Lees ook: Sensibilisering fietsverlichting

Hoe vermijd je een dodehoek-ongeval?

tips: Vrachtwagens die rechts afslaan veroorzaken maandelijks minstens één dodelijk dodehoek-ongeval en maken tal van zwaar gewonden onder de fietsers. Omwille van de dode hoek, de ruimte rond het voertuig die de bestuurder niet kan zien, merken vrachtwagenbestuurders fietsers niet altijd op. Vooral in de buurt van rechtsafslaande vrachtwagens en bussen is dit zeer gevaarlijk. Om te vermijden dat ze slachtoffer worden van een dodehoek-ongeval, moeten fietsers er steeds voor zorgen dat ze gezien worden.
De zones die de vrachtwagenbestuurder niet kan zien, bevinden zich vlak voor, achter en rechts naast zijn voertuig. Dit heeft te maken met het feit dat hij hoog in zijn cabine zit, geen achterruit heeft en zijn achteruitkijkspiegels niet alles zichtbaar maken. Er zijn dus drie grote onzichtbare zones die samen een oppervlakte van gemiddeld 70 m² in beslag nemen, waar je als fietser onzichtbaar bent voor de vrachtwagenbestuurder. Als fietser moet je ervoor zorgen dat je uit deze zones wegblijft. Wanneer je in die zones toch zou fietsen of stilstaan, loop je een groot gevaar omdat de bestuurder jou niet kan zien.

Hieronder vind je 4 tips die fietsers helpen zich veilig op te stellen wanneer ze in de buurt van een vrachtwagen of bus fietsen:
1) Blijf uit de dode hoek
Fiets of wacht nooit vlak voor, achter of naast een vrachtwagen. Blijf ver genoeg voor of ver genoeg achter de vrachtwagens staan.

2) Stop nooit onder of ter hoogte van de spiegels
Daar ziet de chauffeur je zeker niet. Je loopt het risico dat je wordt aangereden als de vrachtwagen vertrekt en naar rechts afslaat. Als een vrachtwagen je inhaalt, zorg dan voor voldoende uitwijkruimte naar rechts, zodat je niet geklemd raakt.

3) Probeer steeds oogcontact met de bestuurder te maken
Zo kan je direct nagaan of de bestuurder je gezien heeft en of hij je laat doorrijden. Als jij de bestuurder kan zien, kan hij jou ook zien. Als jij de bestuurder niet kan zien, dan ben je heel waarschijnlijk ook onzichtbaar voor hem.

4) Geef veiligheid voorrang
In bochten, op rotondes en kruispunten waar de vrachtwagen links of rechts afslaat, blijf je best ver rechts achter de vrachtwagen. Een traag rijdende vrachtwagen bereidt vaak een manoeuvre voor en houdt altijd een gevaar in. Zo wijkt een vrachtwagen bij het rechts afslaan meestal eerst uit naar links om zijn bocht te kunnen nemen.

bron: Fietsersbond

SC Zonnebeke: Sensibilisering fietsverlichting

07-11-2016- SC Zonnebeke

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn. 
Vooral jongere fietsers lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen twee keer zoveel als de gemiddelde fietser. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen van dien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.
Pas op, de politie controleert op fietsverlichting, niet om het jullie moeilijk te maken, maar om jullie te helpen veilig van huis naar school of training en omgekeerd van school of training naar huis te fietsen. Een boete krijgen voor geen of slecht werkende verlichting is niet zo leuk en je kan met een beetje goodwill ervoor zorgen dat je gezien wordt door de andere weggebruikers. Zo kan je veel ellende besparen. Fietsen zonder verlichting is niet stoer doen, fietsen zonder verlichting is dom.

Vaste verlichting is natuurlijk het best, maar wat zijn de regels voor (losse) lampjes?
Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.
Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.
Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.
Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.
Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.
Wit of geel licht voor, rood licht achter.
De lampjes mogen niet knipperen

Fietsverlichting moet weer aan

31-10-2013 - Gemeente Amstelveen fietsverlichting.jpg

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. Daarom organiseren de Gemeente Amstelveen, Stadsregio Amsterdam, Politie Amsterdam-Amstelland en de Fietsersbond vanaf 25 oktober de campagne ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn.

Vooral jongere fietsers van 12 tot 15 jaar lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen gemiddeld twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren van 12 tot 15 jaar heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen vandien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.

Politie controleert op fietsverlichting

De komende donkere maanden besteedt de politie extra aandacht aan de verlichting van (brom)fietsen. Bij gebrekkige verlichting bekeurt de politie meteen. Een boete wordt gegeven voor rijden zonder voor- en/of achterlicht en voor rijden zonder reflectie op de achterkant van de fiets, de trappers of de wielen. Heeft het fietslicht een afwijkende kleur, knippert het of draagt de fietser het op een verkeerde plek? Dan komt de fietser eraf met een waarschuwing, maar de politie kan ook besluiten hier een boete voor te geven.

De politie houdt zowel rijdende als staande controles. Bekeuringen lopen uiteen van 45 euro voor defect licht op de fiets tot 85 euro voor helemaal geen licht op de bromfiets buiten de bebouwde kom.

Wat zijn de regels voor (losse) lampjes?

Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.

Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.

Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.

Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.

Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.

Wit of geel licht voor, rood licht achter.

De lampjes mogen niet knipperen

- See more at: http://www.mijnamstelveen.nl/fietsverlichting-moet-weer-aan/#sthash.x6PfAmKW.dpuf

Fietsverlichting moet weer aan

31-10-2013 - Gemeente Amstelveen fietsverlichting.jpg

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. Daarom organiseren de Gemeente Amstelveen, Stadsregio Amsterdam, Politie Amsterdam-Amstelland en de Fietsersbond vanaf 25 oktober de campagne ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn.

Vooral jongere fietsers van 12 tot 15 jaar lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen gemiddeld twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren van 12 tot 15 jaar heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen vandien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.

Politie controleert op fietsverlichting

De komende donkere maanden besteedt de politie extra aandacht aan de verlichting van (brom)fietsen. Bij gebrekkige verlichting bekeurt de politie meteen. Een boete wordt gegeven voor rijden zonder voor- en/of achterlicht en voor rijden zonder reflectie op de achterkant van de fiets, de trappers of de wielen. Heeft het fietslicht een afwijkende kleur, knippert het of draagt de fietser het op een verkeerde plek? Dan komt de fietser eraf met een waarschuwing, maar de politie kan ook besluiten hier een boete voor te geven.

De politie houdt zowel rijdende als staande controles. Bekeuringen lopen uiteen van 45 euro voor defect licht op de fiets tot 85 euro voor helemaal geen licht op de bromfiets buiten de bebouwde kom.

Wat zijn de regels voor (losse) lampjes?

Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.

Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.

Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.

Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.

Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.

Wit of geel licht voor, rood licht achter.

De lampjes mogen niet knipperen

- See more at: http://www.mijnamstelveen.nl/fietsverlichting-moet-weer-aan/#sthash.x6PfAmKW.dpuf

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. Daarom organiseren de Gemeente Amstelveen, Stadsregio Amsterdam, Politie Amsterdam-Amstelland en de Fietsersbond vanaf 25 oktober de campagne ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn.

Vooral jongere fietsers van 12 tot 15 jaar lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen gemiddeld twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren van 12 tot 15 jaar heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen vandien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.

Politie controleert op fietsverlichting

De komende donkere maanden besteedt de politie extra aandacht aan de verlichting van (brom)fietsen. Bij gebrekkige verlichting bekeurt de politie meteen. Een boete wordt gegeven voor rijden zonder voor- en/of achterlicht en voor rijden zonder reflectie op de achterkant van de fiets, de trappers of de wielen. Heeft het fietslicht een afwijkende kleur, knippert het of draagt de fietser het op een verkeerde plek? Dan komt de fietser eraf met een waarschuwing, maar de politie kan ook besluiten hier een boete voor te geven.

De politie houdt zowel rijdende als staande controles. Bekeuringen lopen uiteen van 45 euro voor defect licht op de fiets tot 85 euro voor helemaal geen licht op de bromfiets buiten de bebouwde kom.

Wat zijn de regels voor (losse) lampjes?

Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.

Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.

Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.

Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.

Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.

Wit of geel licht voor, rood licht achter.

De lampjes mogen niet knipperen.

- See more at: http://www.mijnamstelveen.nl/fietsverlichting-moet-weer-aan/#sthash.x6PfAmKW.dpuf

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. Daarom organiseren de Gemeente Amstelveen, Stadsregio Amsterdam, Politie Amsterdam-Amstelland en de Fietsersbond vanaf 25 oktober de campagne ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn.

Vooral jongere fietsers van 12 tot 15 jaar lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen gemiddeld twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren van 12 tot 15 jaar heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen vandien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.

Politie controleert op fietsverlichting

De komende donkere maanden besteedt de politie extra aandacht aan de verlichting van (brom)fietsen. Bij gebrekkige verlichting bekeurt de politie meteen. Een boete wordt gegeven voor rijden zonder voor- en/of achterlicht en voor rijden zonder reflectie op de achterkant van de fiets, de trappers of de wielen. Heeft het fietslicht een afwijkende kleur, knippert het of draagt de fietser het op een verkeerde plek? Dan komt de fietser eraf met een waarschuwing, maar de politie kan ook besluiten hier een boete voor te geven.

De politie houdt zowel rijdende als staande controles. Bekeuringen lopen uiteen van 45 euro voor defect licht op de fiets tot 85 euro voor helemaal geen licht op de bromfiets buiten de bebouwde kom.

Wat zijn de regels voor (losse) lampjes?

Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.

Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.

Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.

Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.

Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.

Wit of geel licht voor, rood licht achter.

De lampjes mogen niet knipperen.

- See more at: http://www.mijnamstelveen.nl/fietsverlichting-moet-weer-aan/#sthash.x6PfAmKW.dpuf

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. Daarom organiseren de Gemeente Amstelveen, Stadsregio Amsterdam, Politie Amsterdam-Amstelland en de Fietsersbond vanaf 25 oktober de campagne ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn.

Vooral jongere fietsers van 12 tot 15 jaar lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen gemiddeld twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren van 12 tot 15 jaar heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen vandien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.

Politie controleert op fietsverlichting

De komende donkere maanden besteedt de politie extra aandacht aan de verlichting van (brom)fietsen. Bij gebrekkige verlichting bekeurt de politie meteen. Een boete wordt gegeven voor rijden zonder voor- en/of achterlicht en voor rijden zonder reflectie op de achterkant van de fiets, de trappers of de wielen. Heeft het fietslicht een afwijkende kleur, knippert het of draagt de fietser het op een verkeerde plek? Dan komt de fietser eraf met een waarschuwing, maar de politie kan ook besluiten hier een boete voor te geven.

De politie houdt zowel rijdende als staande controles. Bekeuringen lopen uiteen van 45 euro voor defect licht op de fiets tot 85 euro voor helemaal geen licht op de bromfiets buiten de bebouwde kom.

Wat zijn de regels voor (losse) lampjes?

Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.

Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.

Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.

Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.

Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.

Wit of geel licht voor, rood licht achter.

De lampjes mogen niet knipperen.

- See more at: http://www.mijnamstelveen.nl/fietsverlichting-moet-weer-aan/#sthash.x6PfAmKW.dpuf

Het wordt steeds vroeger donker, de fietsverlichting moet weer aan. Daarom organiseren de Gemeente Amstelveen, Stadsregio Amsterdam, Politie Amsterdam-Amstelland en de Fietsersbond vanaf 25 oktober de campagne ‘Ik wil je zien’. Dat is hard nodig, want er vallen nog steeds relatief veel slachtoffers onder fietsers die in het donker op pad zijn.

Vooral jongere fietsers van 12 tot 15 jaar lopen risico bij een ongeval betrokken te raken. Ze fietsen gemiddeld twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander. En ze hebben weinig risicobesef. Ruim de helft van de jongeren van 12 tot 15 jaar heeft geen werkende verlichting of doet deze niet aan. Voor automobilisten zijn niet of slecht verlichte (brom)fietsers niet of nauwelijks te onderscheiden, zeker bij regenachtig weer. Een aanrijding is dan zo gebeurd, met alle gevolgen vandien. Uit onderzoek is gebleken dat de kans op een ongeval fors kleiner is, als de verlichting in orde is.

Politie controleert op fietsverlichting

De komende donkere maanden besteedt de politie extra aandacht aan de verlichting van (brom)fietsen. Bij gebrekkige verlichting bekeurt de politie meteen. Een boete wordt gegeven voor rijden zonder voor- en/of achterlicht en voor rijden zonder reflectie op de achterkant van de fiets, de trappers of de wielen. Heeft het fietslicht een afwijkende kleur, knippert het of draagt de fietser het op een verkeerde plek? Dan komt de fietser eraf met een waarschuwing, maar de politie kan ook besluiten hier een boete voor te geven.

De politie houdt zowel rijdende als staande controles. Bekeuringen lopen uiteen van 45 euro voor defect licht op de fiets tot 85 euro voor helemaal geen licht op de bromfiets buiten de bebouwde kom.

Wat zijn de regels voor (losse) lampjes?

Bevestig lampjes bij voorkeur aan de fiets. Zorg dat de lampjes goed naar voor en achter schijnen.

Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.

Losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op hoofd, armen of benen.

Ze mogen bevestigd worden aan kleding of tas.

Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.

Wit of geel licht voor, rood licht achter.

De lampjes mogen niet knipperen.

- See more at: http://www.mijnamstelveen.nl/fietsverlichting-moet-weer-aan/#sthash.x6PfAmKW.dpuf
Share
Laatst aangepast op woensdag 12 juli 2017 04:15
E-mailadres Afdrukken PDF

Wil uw zoon/dochter aan sluiten bij onze club, of wenst u inlichtingen:
neem contact op met: mail:
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. /  gsm: 0499/724912

Share
Laatst aangepast op maandag 29 augustus 2016 19:16
E-mailadres Afdrukken PDF

Voor ons digitaal archief zoeken wij alle foto's, verslagen, krantenartikels, alles wat met SC Zonnebeke te maken geeft vanaf jeugd tot eerste ploeg.
Vanaf 1935 tot heden.

Share
Laatst aangepast op woensdag 13 juni 2012 10:34
You are here: